سایت درد و دل آنلاین (پرسش و پاسخ ) برای اولین بار در ایران

نکات بسیار مهم برای دوره آشنایی و قبل از ازدواج

خیلی ها از ما سوال میپرسند و درد و دل ارسال میکنند که بعد از ازدواج به مشکلات گوناگونی برخوردند.

برخی از مشکلات قابل حل است و برخی هم خیر،برخی از مواردی که مراجعه کنندگان مطرح میکنند بر میگرده به قبل از ازدواج،یعنی باید اونموقع به فکرش می بودید و حالا دیگه متاسفانه کار از کار گذشته شای نشه کار خاصصی انجام داد…

اگر هنوز ازدواج نکردید لطفا به موارد ذیل دقت فرمایید:

– حتماً قبل از عقد تمام تلاش خود را برای شناخت نسبی انجام بدید(اگر شناخت کامل باشد چه بهتر ولی من معتقدم هیچ شناختی کامل نیست!)

معیارهایی برای ازدواج وجود دارد که باید بر روی آنها تمرکز بیشتری بکنید

یادتون نره معیارهای شما باید ترکیبی از 1-معیارهای عاقلانه و منطقی 2- معیارهای احساسی و عاطفی باشد

اگر صرفاً عاقانه و منطقی ازدواج کنید و یا صرفاً عاشقانه و احساسی، ممکنه با مخاطرات زیادی روبرو بشید

برخی معیار های منطقی و عاقلانه: خانواده ها – ایمان – اخلاق – تفاهم – تحصیلات – شغل – مذهب – شخصیت اجتماعی –و….

برخی معیارهای احساسی و عاطفی: علاقه داشتن – حس خوب – حال همو خوب کردن – اشتیاق برای همدیگه – و…

موارد بالا برای هرکسی متفاوت است بعضی ها در شغل سخت گیری بیشتری میکنند و بعضی ها تحصیلات براشون اهمیت زیادی دارد و برخی ها مذهب و.. ….

نکته قابل تامل و بسیار بسیار مهم این است که شما بدونید چی میخواهید و طرف مقابل به دنبال چی است؟

خیلی نکته مهمی است

لطفاً کمی بهش فکر کنید:……دقیقا شما بدنبال چی هستید؟معیارهاتون برای انتخاب همسر چیه؟آیا طرف مقابل هم معیارهای مشخصی دارد؟

آیا اصلاً آمادگی ازدواج را دارید؟یا صرفاً برای رهایی از تنهایی و مستقل شدن و فشار خانواده قصد ازدواج دارید؟!

تمام پرسش هارو از خودتون بپرسید

آیا مشخصات ظاهری طرف مقابل برای شما مهم است؟و یا برعکس تا چه حد می توانید از برخی ویژگی های طرف مقابل صرف نظر کنید؟

خانواده طرف مقابل چقدر برای شما اهمیت دارد؟؟بردارد و خواهر و …آیا شغلشون برای شما مهم است؟و….

اگر شما هم شنیده باشید قدیمی ها میگفتند عاقلانه انتخاب کنید و عاشقانه ادامه بدهید!!!آیا به نظر شما درست است؟پاسخ ما قطعا خیر است!این موضوع نسبی است هم میتواند درست باشد و هم اشتباه.شما در زندگی مشترک نیاز به علاقه و مهر و محبت دارید.البته میشه کمی به این جمله تخفیف داد و اینطور برداشت کرد که این یک پیام کلی تر دارد که حتما شما باید عاقلانه تصمیم بگیرید و کورکورانه انتخاب نکنید اما به هیچ وجه نباید منکر عشق و علاقه در زندگی شد و صرفا تمام معیارهای عاقلانه باشد.

تصور کنید طرف مقابل شما تمام معیار های عاقلانه را دارد!خانواده و شغل و تحصیلات و …همه چیز خوب است اما به دل شما نمیشینه و از ظاهر و علاقه و احساسات به ایشون درگیر نیستید!انتخاب شما چیست؟

زندگی آدم ها بسیار بسیار بسیار باهم متفاوت و البته برخی ها مشابه هستند.

میلیاردها آدم در حال زندگی هستند و سبک و علاقه و مذهب های متفاوت.ممکن است یک نفر بر اساس یک شیوه و معیارهای خاصی ازدواج کند و بسیار موفق باشد اما نفر دیگر با همان معیار ها انتخاب کند و بدبخت شود!

لطفا خودتون مقایسه نکنید

تمام موارد قید شده در این مطلب بطور عمومی است.شما با تامل و ذهن باز مطالعه بفرمایید و قطعا شرایط نسبت به هر شخصی متفاوت خواهد شد.در نهایت انتخاب با شما است.

شناخت همسر، گوش دادن، حرف های همسر ، کلوب ازدواج ، انتخاب با چشمان باز

برگردیم به ادامه صحبت:

پس برای ازدواج حتما اول از نیازها و معیارهای خودتون مطلع بشید،ببینید به دنبال چی هستند و چه انتظارهایی از طرف مقابل دارید.اگر ارتباط خوبی با خانواده دارید حتما ازشون کمک بگیرید اما در نهایت خودتون تصمیم بگیرید!نکته خیلی مهمیه.مسئولیت و شهامت انتخاب نهایی با شما است.شاید به مرور زمان برخی معیارهها جای خودش را به معیارهای دیگری بدهد و شاید اصلا معیاری که برای شما مهم باشد برای شخص دیگر مهم نباشد،پس شما اول تکلیف را با خودتون روشن کنید.

دوستان گرامی حتما حتما حتما مستقیم پس از آشنایی به عقد پرش نکنید!عقد بطور رسمی وارد شناسنامه شما میشود و اگر انتخاب مناسبی نکرده باشید در گیر موارد قانونی خواهید شد.

سعی کنید با موافقت خانواده ها و البته کنترل شده ابتدا باهم یک مدت آشنا شوید،حالا فرقی نمیکنه که شخصی معرفی کرده باشه و یا در دانشگاه آشنا شده باشید و ….مهم اینه طرف مقابل از حداقل توجیهات برای آشنایی برخوردار باشد.

نکته بسیار بسیار مهم اینه که در دوره آشنایی به احتمال زیاد شما بهترین شکل از ظواهر خود را نشون خواهید داد!خوب میپوشید و خوب عطر میزنید و کافی شاپ میرید و میگید و میخندید و ممکنه اینها به اصطلاح کلی هم به شما حال بدهد.اما زندگی متاهلی و ورد به زیر یک سقف میتونه کاملا متفاوت باشه.پس سعی کنید در این دوران شناخت نسبی و مناسبی کسب کنید.

موارد زیر خیلی مهم هستند:

شاید شما یکدگیر را بغل کنید و لمس کنید و…اما ترجیحاً رابطه جنسی نداشته باشید(دلیلش هم مشخصه مخصوصاً برای دختران عزیز و شرایط جامعه ما)البته این موضوع بستگی به نگرش شما و بینش خانواده های طرفین هم دارد.

یکدگیر را به چالش های مختلفی دعوت کنید و همدیگه را محک بزنید.

با دوستان و اطرافیان طرف مقابل تا حد عرف آشنا بشید،یادتون نره هدف از این مقاله رابطه ای است که به ازدواج ختم خواهد شد نه صرفا یک دوستی خیابانی و بی سرانجام!

از دوستان و اطرافیان و آشنایان تحقیقات انجام بدید با رویکرد شناخت(هرچند تحقیقات هیچ ضمانتی ندارد).

دوستان گرامی نکته بسیار بسیار مهمی که باید اشاره کنم اینه که در این مدت سعی نکنید بیش از حد وابستگی احساسی ایجاد بشه،اصل احساسات شما متعلق به همسر شما است.

در صورتی که پای احساسات بطور کامل درمیون باشه و درگیر 100 درصدی احساسات بشید باعث میشه چشم و عقل شما کور بشه و شاید دلیل حرف قدیمی ها بیشتر این بوده باشد!

یادتون نره احساسات و عشق و علاقه لازم است اما کافی نیست!

شما به ترکیبی از عقل و منطق و عشق و محبت و علاقه نیاز دارید.

پس سعی کنید بین یک رابطه احساسی و منطقی مرزهایی قرار دهید و در دوران آشنایی از مرز های تعریف شده عبور نکنید.

این دوران با نظر خانواده ها و شرایط زندگی پیرامون شما و …میتونه مدت زمانش، فراز و نشیبش و عمقش متغییر باشه که تشخیص بر عهده خود شما و خانواده ها است.

اگر تونستید از این دوران آشنایی به موفقیت عبور کنید من پیشنهاد میکنم مستقیم وارد عقد نشید!

پس از این دوران وارد مرحله نامزدی بشید.

دوران شیرین نامزدی!کمی فراتر از دوران آشنایی.

اینجا شما باید تشخیص بدید که آیا دوران آشنایی را واقعا با موفقیت سپری کردید یا خیر.

قطعا برای ازدواج باید شرایطی فراهم باشه که من خودم بهش میگم حداقل شرایط ازدواج،حداقل هایی از همه معیارها باید بطور نسبی برقرار باشه(چرا اینهمه اصرار داریم برای اینکه ازدواجی پایدار و مستمر داشته باشید)پس قوی باشید و صبور.البته استثنا هم داریم که موضوع پیام ما بطور عمومی است.ممکنه شرایط عادی فراهم نباشه اما ازدواج موفقی شکل بگیره که خارج از بحث و موضوع ما است.

زندگی مستمر و سرتاسر عشق و موفقیت و آرامش یک نعمت عجیبی است که امیدوارم تجربه کنید.

در مرحله نامزدی که با یک جشن مختصر همراه است شما کمی رسمیت پیدا میکنید!میتوانید رفت و آمد خانوادگی داشته باشید و بیشتر با محیط خانواده ها و دوست و آشنایان و سبک زندگی و …طرف مقابل آشنا بشید.خیلی نکته مهمیه که روزها میشه راجبش صحبت کرد.

یک جمله طلایی به شما میگیم امیدوارم اینو یادگار از ما داشته باشید: زمانی تصمیم قطعی برای عقد بگیرید که مطمئن شده باشید میتونید حال همو خوب کنید!حتی با یک بستنی خوردن!

بیشتر بخواهم توضیح بدم یعنی از کنار باهم بودن لذت می برید! دلتون برای هم تنگ میشه!خانواده طرف مقابل را به اندازه خانواده خودتون دوست دارید!برای هم فداکاری میکنید!میتونید بخشنده باشید!از قیافه هم خوشتون میاد!از عادات هم خوشتون میاد!و…

یادتون نره این زمانیه که شما یکسری حداقل شرایط ازدواج و معیار های عاقلانه را کاملا بررسی کردید و قبول کردید و در کنار تمام این کالبد بدن و سختی ها نیاز به یکی شدن و پیوند روح ها دارید!پس نه شتاب زده عمل کنید و نه کاملا احساسی!به قول معروف نه رومی نه بومی!

تعادل داشته باشید.

اگر تونستید مجموعه ای از این عوامل را داشته باشید به احتمال زیاد زندگی موفقی خواهید داشت و عقد و عروسی برازنده شما خواهد بود.

البته این هیچ تضمینی برای زندگی بعد از ازدواج نخواهد بود و هدف ما در این مقاله صرفا آشنایی قبل از ازدواج است.

تمامی معیارها و شناخت شما قبل از عقد نسبی است.به هیچ وجه نمیتونید ادعا کنید که ما شناخت کامل پیدا کردیم.زندگی پر از فراز و نشیب است و متاسفانه ما از آینده و اتفاقات آن باخبر نیستیم.هرچقدر شما زیربنای این زندگی را قوی تر بسازید حتما در فراز و نشیب های زندگی سربنلد تر خواهید بود.رعایت همه معیار ها و اصول اخلاقی و حتی شناخت کامل هیچ تضمینی برای ادامه نخواهد بود.هرچقد شما بتوانید مهارت های زندگی را بهتر و بیشتر بیاموزید صحیح تر میتوانید زندگی را مدیریت کنید.

اگر شما به هر دلیلی تا قبل از عقد پشیمون بشید و بفهمید به درد هم نمیخورید و یا باهم توافق و تفاهم ندارید جدایی بسیار بسیار راحت تر از بعد از عقد خواهد بود،پس لطفاً موضوع را جدی بگیرید و نکات مربوطه را رعایت فرمایید.

امیدوارم در این مطلب تونسته باشیم کمی از دغدغه های درد و دل کننده های عزیزمان را پوشش بدیم و تجربیات را منتقل کرده باشیم.پرداختن به تک تک معیار های انتخاب مصادیق آن نیاز به مقالات مفصل تری دارد که در آینده بیشتر به آن خواهیم پرداخت.

یک ازدواج موفق که سرشاز از خوشبختی باشه برای شما آرزومندیم و امیدواریم در کهنسالی همانند تصویر بالا در کنار هم لذت ببرید

اگر با طرف مقابلتون حالتون خوب نیست،اگر مردد هستید،اگر احساس تفاهم ندارید و هزاران اگر دیگر لطفاً لطفاً با مشاوره خانواده و ازدواج صحبت کنید

موفق و سربلند و خوشبخت باشید

یادتون نره انتخاب کردن و قدرت تصمیم گیری یک مهارت بسیار مهم در زندگی است.

در پایان ترجیحاً قبل از ازدواج تست شخصیت نئو را انجام دهید

نویسنده:سایت درد و دل کن/ dardodelkon.ir

کپی فقط با ذکر منبع مجاز است

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صمیمانه از شما عزیزان برای مشارکت در درد دل های عمومی تشکر می نماییم

(مدیریت سایت)

لطفاً از طریق مشارکت در پاسخ دهی به درد دل های عمومی ما را یاری نمایید

با تشکر از همراهی شما.

آیا پیشنهادی برای بهتر شدن سایت داری؟

به نظر شما چه تغییراتی در سایت ایجاد بشه تا رضایت بیشتری حاصل گردد؟

برای مثال:

ایجاد کانال تلگرامی

گسترش خدمات سایت

تغییر ظاهر

و...

اسکرول به بالا
question