سایت درد و دل آنلاین (پرسش و پاسخ ) برای اولین بار در ایران

مهارت های ارتباطی در زندگی چیست؟

مهارت های ارتباطی در زندگی چیست؟
وقت شما بازدید کننده عزیز بخیر
یک جایی خونده بودم که تسط به مهارت های ارتباطی بیش از 70 درصد از موفقیت های زندگی را تشکیل میدهد،خیلی نکته جالبی بود!توی مطلب زیر که از یک منبع خارجی ترجمه شده بخشی از این نکات توضیح داده شده است.امیدوارم برای شما مفید باشد.
ارتباط چیست؟
توانایی برقراری ارتباط موثر از مهمترین مهارتهای زندگی برای یادگیری است. ارتباطات به عنوان انتقال اطلاعات برای ایجاد درک بیشتر تعریف می شود. این کار به صورت شفاهی (از طریق مبادلات کلامی) ، از طریق رسانه های مکتوب (کتاب ، وب سایت و مجله) ، بصری (با استفاده از نمودار ، نمودار و نقشه) یا غیر کلامی (زبان بدن ، حرکات ، صدای صدا و لحن) انجام می شود. . همه این وسایل ارتباطی مهارتهای نرم افزاری ضروری است که برای یک شغل موفق بسیار حیاتی است .
 
ارتباطاتاهمیت مهارت های ارتباطی
داشتن مهارت های ارتباطی قدرتمند در همه ابعاد زندگی – از زندگی حرفه ای گرفته تا زندگی شخصی و هر آنچه در هم می آمیزد – کمک می کند. از دیدگاه تجارت ، تمام معاملات ناشی از ارتباطات است. مهارت های ارتباطی خوب برای داشتن دیگران و خودتان برای درک دقیق تر و سریع تر اطلاعات ضروری است.
در مقابل ، مهارت های ضعیف ارتباطی منجر به سوء تفاهم و سرخوردگی مکرر می شود. در یک نظرسنجی LinkedIn در سال 2016 که در ایالات متحده انجام شده است ، ارتباطات در صدر لیست بیشترین مهارتهای نرم در بین کارفرمایان قرار گرفت.
 
مهارتهای برتر برتر - بررسی لینکدینچگونه مهارت های ارتباطی خود را بهبود بخشید
در اینجا چند نشانگر وجود دارد که باید به دنبال بهبود توانایی خود در برقراری ارتباط موثر با دیگران باشید:
 
 گوش دادن
برای تبدیل شدن به یک ارتباط خوب ، مهم است که یک شنونده خوب باشید. تمرین گوش دادن فعال بسیار مهم است – به آنچه گفته می شود دیگران توجه داشته باشید و ابهامات را با استفاده مجدد از سؤالات خود برای فهم بیشتر روشن کنید.
 
 مختصر بودن
پیام خود را با حداکثر چند کلمه انتقال دهید. از کلمات پرکننده استفاده نکنید و مستقیم به نقطه بروید. رامبلینگ باعث می شود شنونده از آنچه می خواهید صحبت کنید ، اطمینان حاصل کند. از صحبت بیش از حد خودداری کنید و از کلماتی استفاده نکنید که ممکن است مخاطب را گیج کند.
 
 زبان بدن
تمرین یک زبان خوب بدن ، استفاده از تماس چشمی ، استفاده از حرکات دست و تماشای صدای صدا هنگام برقراری ارتباط با دیگران بسیار مهم است. موضع بدن آرام و با لحن دوستانه به شما کمک می کند تا از نظر دیگران قابل دسترسی باشید.
تماس چشمی در برقراری ارتباط مهم است – فرد را به چشم نگاه کنید تا نشان دهد که شما روی گفتگو متمرکز هستید. اما مطمئن شوید که به شخص خیره نمی شوید زیرا این امر باعث ناراحتی او می شود.
 
 اعتماد به نفس
به آنچه می گویید و در تعامل ارتباط خود با دیگران اطمینان داشته باشید. اعتماد به نفس می تواند به آسانی حفظ ارتباط چشمی ، حفظ موضع آرام بدن و صحبت با نتیجه گیری باشد. سعی کنید اظهارات را مانند سؤال نکنید و از تلاش برای شنیدن صدای تهاجمی یا بدرفتاری خودداری کنید.
 
 ذهن باز
در شرایطی که شما با آنچه برای گفتن شخص دیگری مخالف است ، خواه با کارفرما ، همکار یا دوست باشد ، مخالف هستید ، مهم است که با دیدگاه آنها همدردی کنید نه اینکه صرفاً سعی کنید پیام خود را بدست آورید. به عقاید دیگران احترام بگذارید و هرگز به آزار و اذیت کسانی که با شما موافق نیستند متوسل شوید.
 
 احترام
احترام به آنچه دیگران باید بگویند و اذعان آنها ، یک جنبه مهم ارتباط است. احترام گذاشتن می تواند به آسانی توجه به آنچه برای گفتن دارند ، استفاده از نام شخص باشد و حواس پرتی نباشد. با احترام به دیگران ، شخص دیگر احساس قدردانی خواهد کرد ، که منجر به گفتگو صادقانه و پربارتر خواهد شد.
 
 با استفاده از رسانه صحیح
چندین شکل مختلف از ارتباط برای استفاده وجود دارد – انتخاب صحیح مهم است. به عنوان مثال ، برقراری ارتباط حضوری در مورد موارد جدی (اخراج ، تغییر حقوق و غیره) مناسب تر از ارسال ایمیل درمورد موضوع است.
 
مهارت های ارتباطی خوب برای حرفه ای عالی
موفقیت در حرفه شما به مهارتهای ارتباطی خوبی نیاز دارد. شما باید بدانید که چه می خواهید و چگونه می خواهید به آن برسید. برقراری ارتباط عالی می تواند به پیشبرد حرفه شما کمک کند.
مهارت های ارتباطی خوب می تواند در کمک به شما برای مصاحبه و تصویب روند انتخاب کمک کند. قادر به بیان خوبی مزیت مهمی را ایجاد می کند! برای انجام کار خود به طور مؤثر ، باید در مورد مشکلات بحث کنید ، درخواست اطلاعات کنید ، با دیگران تعامل داشته باشید و مهارت های روابط انسانی خوبی نیز داشته باشید – اینها همه بخشی از داشتن مهارت های ارتباطی خوب است. آنها به درک درستی و کمک به درک نیازهای اطرافیان کمک می کنند.
 
ارتباط بد در محیط کار
ارتباطات باعث موفقیت در محل کار می شود. اگرچه مضرات برقراری ارتباط ضعیف با دیگران ممکن است در کوتاه مدت آشکار نباشد ، اما در دراز مدت تأثیر فلج کننده ای بر محیط کار دارد. در اینجا برخی از علائم ارتباط بد:
•عدم ارتباط خاص
•استفاده از رسانه های نادرست برای انتقال پیام های مهم
•ارتباطات منفعلانه و پرخاشگرانه
•عدم پیگیری و ملاحظه
•سرزنش و ارعاب دیگران
•گوش نکردن
یک نمونه از ارتباطات ضعیف می تواند اخطارهای اخراج RadioShack در سال 2006 باشد. زنجیره الکترونیک با اطلاع رسانی به کارمندان از طریق ایمیل 400 کارمند را اخراج کرد. در پی این اقدام ، این شرکت با واکنش جدی روبرو شد و بسیاری از آنها از اینكه به جای جلسات چهره به چهره از ایمیل استفاده می كرد ، با واکنش جدی روبرو شدند.
ارتباط بد توسط Radioshack ناشی از استفاده نادرست از برقراری ارتباط با کارمندانش بوده است. کارکنان این شرکت احساس dehumanized کردند و متعاقباً از این شرکت خشمگین شدند.
 منبع:
 https://corporatefinanceinstitute.com/
 ترجمه: سایت درد و دل کن
درج بدون کپی رایت سایت درد و دل کن ممنوع است
 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صمیمانه از شما عزیزان برای مشارکت در درد دل های عمومی تشکر می نماییم

(مدیریت سایت)

لطفاً از طریق مشارکت در پاسخ دهی به درد دل های عمومی ما را یاری نمایید

با تشکر از همراهی شما.

پیمایش به بالا
question